, Allah (C.C). İnsanı Niye Yarattı?
SORU: Ateist diyor ki: Allah’ın hiçbir şeye ihtiyacı yoksa
ne diye insanları, cinleri, melekleri ve canlı cansız mahlûkları yarattı? Bizim
ibadetimizin ona bir faydası, günahlarımızın da ona bir zararı olmadığı halde,
ne diye ibadet etmeyip isyan edenleri Cehenneme atıyor?
CEVAP:
Hadis-i kudside, (İnsanları, beni tanımakla şereflenmeleri
için yarattım) buyuruldu.
Bu şerefe kavuşup kavuşmama tercihini de kullarına bıraktı.
Ateistlerin, (Biz Allah’a inanmıyoruz, Allah’ı tanımakla şereflenmediğimize
göre, Allah’ın maksadı hâsıl olmadı) demeleri yanlıştır; çünkü çok kimse, belli
bir yaşa gelince, Allahü teâlâyı tanımaya başlıyor. Kâfir kalıp hiç tanımasa
bile, zaten tercih kullara bırakılmıştı. Kâfirler de, ahirete gidince
tanıyacaklar. Tanımayan hiç kimse kalmayacaktır. Bir âyet-i kerime meali:
(Cin ve insanları ancak, beni bilip itaat, ibadet etmeleri
için yarattım.) [Zariyat 56]
İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: Bu âyet-i kerime
gösteriyor ki, cin ve insanların yaratılması, Allahü teâlâyı tanımaları içindir
ki, bunlar için şeref ve saadettir; yoksa Allahü teâlânın bir şey kazanması
için değildir. Hadis-i kudside, (Tanınmak için her şeyi yarattım) buyurması,
(Onların beni tanımakla şereflenmesi için) demektir; yoksa (Tanınayım ve
onların tanımasıyla kemal bulayım) demek değildir. Bu mânâ, Allahü teâlâya
lâyık olmaz. (1/266)
Bir âyet-i kerime meali de şöyledir:
(Yerde olan her şeyi sizin için yarattım.) [Bekara 29]
İki hadis-i kudside buyuruluyor ki:
(Seni kendim için yarattım. Başka şeylerle oyalanma!) [İslam
Ahlakı]
(Ey Âdem oğlu, sizi kendim için yarattım. Her şeyi de sizin
için yarattım. Senin için yarattıklarım, seni, kendim için yaratılmış
olduğundan alıkoyup gâfil ve meşgul etmesin.) [İslam Ahlakı]
Bir âyet-i kerime meali de şöyledir:
(Sizi abes olarak, oyuncak olarak mı yarattım? Bize
döndürülmeyeceğinizi mi sanıyorsunuz?) [Müminun 115]
(Bizim ibadetimize Allah’ın ihtiyacı yoktur, günahlarımız da
ona zarar vermez) diyerek Allahü teâlâya ibadet etmeyen kimse, perhiz yapmayan,
ilaç kullanmayan hastaya benzer. Doktor bu hastaya perhiz tavsiye etse, bazı
ilaçlar verse, bu hasta da, (Perhiz yapmazsam, ilaçları almasam doktora hiç
zararı olmaz, perhizin ve ilaçların ona bir faydası olmaz) diyerek gerekli
ilaçları kullanmasa, elbette doktora zararı olmaz; ama kendine zarar verir.
Doktor, kendine faydası olduğu için değil, onun hastalıktan kurtulması için,
ilacı tavsiye ediyor. Doktorun tavsiyesine uyarsa şifa bulur, uymazsa hastalığı
artarak ölür gider. Doktorun bundan hiç zararı olmaz. (İşlediğim günahların
Allah’a zararı olmaz, ibadetlerimin de faydası olmaz) diyerek, Allahü teâlâya
isyan edip, ibadet etmekten kaçanlar da, Cehenneme gider.
Basit ama kitaplar yazılsa özeti bu olur,
Allah'a görmedim diye inanmıyorsun ama görmediğin küçücük
mikroptan korkup korunuyorsun!
Allah dilerse en olmazları
oldurur.
Kaynak:Wowturkey-mustafabey01
Yorumlar
Yorum Gönder